فاطمهفاطمه، تا این لحظه: 14 سال و 4 ماه و 25 روز سن داره

فسقلي كه حالا شده فاطمه جون

بیان ماجرای کربلا از زبان حضرت رقیه (س) ( به زبان کودکانه )

1391/9/1 18:59
15,623 بازدید
اشتراک گذاری

آی قصه قصه قصه ای بچه های قشنگ           برای قصه گفتن دلم شده خیلی تنگ

 من حضرت رقیه یه دختر سه سالم                     همه میگن شبیه گلهای سرخ ولالم

گلهای دامن من سرخ و سفید وزردند              همیشه پروانه ها دور و برم می گردند

از این شهر و از اون شهر آدمهای زیادی            میان به دیدن من تو گریه وتو شادی

هرکسی مشکل داره میزنه زیر گریه                مشکل اون حل میشه تا میگه یا رقیه

خلاصه ای بچه ها اسم بابام حسینه                   به یادتون میمونه بابام امام حسینه

 

پدر بزرگم خوبم امیرمومنینه                           اون اولین  امامه ماه روی زمینه

تو دخترا ی بابا از همشون ریزترم                خیلی منو دوست داره از همه عزیزترم

مثل رنگین کمون بود النگوهای دستم             گردنبند ستاره به گردنم می بستم

یه روزی از مدینه سواره و پیاده                       راه افتادیم و رفتیم همراه خانواده

به شهر مکه رفتیم تو روز و تو تاریکی               تا خونه خدا رو ببینیم از نزدیکی

چند روزی توی مکه موندیم و بعد از اونجا         راه افتادیم و رفتیم به صحرای کربلا

به کربلا رسیدیم اونجا که دریا داره                   اونجا که آسمونش پرشده از  ستاره

تو کربلا بچه ها سن وسالی نداشتند              بچه کبوتر بودند پرو بالی نداشتند

همیشه عمه زینب میگفت دورت بگردم    به حرفای قشنگش همیشه گوش میکردم

تو صحرای کربلا ما با غولا جنگیدم                   با اینکه تنها بودیم ولی نمی ترسیدیم

تو کربلا زخمی شد چند جایی ازتن من          سبد سبد گل سرخ ریخته تو دامن من

بزرگا که جنگیدند با غولای بد و زشت            ما توی خیمه موندیم بزرگا رفتن بهشت

گلهای دامن من از تشنگی می سوختند      با گریه کردن من چشماشو نو می دوختند

تحمل تشنگی راس راسی خیلی سخته      مخصوصا اونجایی که خشک و بی درخته

دامنم آتیش گرفت مثل گلهای تشنه           به سوی عمه زینب دویدم پا برهنه

خواستم که صورتم رو با چادرم بپوشم         خوردم زمین دراومد گوشواره از توگوشم

غولا منو گرفتن دست و پاهامو بستند         خیلی اذیت شدم قلب منو شکستند

تو صحرای کربلا وقت غروب خورشید             شدیم    اسیر     غولا 

پیاده و پیاده همراه عمه زینب                 را ه اوفتادیم و رفتیم از صبح زود تا به شب

تا اینکه مارسیدیم به کشور سوریه              از اونجا تا کربلا راه خیلی دوریه

توی خرابه شام مارو زندونی کردند              با اینکه بچه بودم نامهربونی کردند

فریاد زدم آی مردم عموی من عباسه           بابام امام حسینه کیه اونو نشناسه

سر غولا داد زدیم اونا رو رسوا کردیم             توقلب مردم شهر خودمونو جا کردیم

بابام یه شب توخوابم اومد توی خرابه           گفت که باباحسینه اومد پیشت بخوابه

دست انداختم گردنش تو بغلش خوابیدم         خیلی شب خوبی بود خوابای رنگی دیدم

صبح که بیدارشدم دیدم که یه فرشتم         مثل دادش اضغرم منم توی بهشتم

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

ثنا
11 آذر 91 11:18
سلام داداش فاطمه کوچولوی ناز... چه جالب... نمیدونستم برای آبجی کوچولو و جیگرتون وب باز کردین! آفرین به این داداشی راستی میخواستم بگم اگه دوست دارید چند تا از عکسای خوب و باکیفیت فاطمه جون رو برام بفرستید تا براش طرح بزنم و یکی هم اگه صلاح دونستید اون عکسایی رو که با لباس محرمی انداختید و داره گریه میکنه " الهی فداش شم " رو برام بفرستید. البته اگه موافق باشید و صلاح بدونید. ایمیلمو هم براتون میفرستم. فقط وقتی اگه فرستادید بهم خبر بدید pazellhonar@yahoo.com یا حق عزت زیاد.
ثنا
11 آذر 91 19:13
سلام... خوبید؟ پس من سعادت آشنایی با یه آبجی خوب و مهربونو دارم وب قشنگی دارید... البته جسارتا یکم بیشتر از کارای فاطمه جون بگید اگه با تبادل لینک موافق بوید خبرم کنید...
mahdieh
12 مهر 95 23:34
عالیه من دنبال شعر و قصه کودکانه مذهبی هستم ای کاش فایل صوتی اش رو هم با صدای یه دختر کوچولوی شیرین زبون اینجا بذاریم تا بچه ها گوش بدن